torsdag 8 mars 2012

Framgång

Nu går det faktiskt framåt och jag bestämde just att bara ha två ruffliga ränder för att spara garn. Dessutom går den ändå tillräckligt lång ut mot axeln.
Egentligen stickar jag inte efter mönstret, bara inspireras av det, eftersom jag inte har samma antal upplagda maskor och nu har jag räknat ut antalet maskor för framstycke, ärm och bakstycke enligt min formel. Dessutom ska jag forma den lite i kroppen för att få den lite insvängd. 
Jag har format bakstycket med korta varv som ni ser på bilden. Det gör att den blir lite högre baktill än om jag bara stickar på som vanligt. 
På bilden under ser ni min Still Light Tunic som just nu håller på att få fickpåsar. Jag stickar båda på en gång med magic loop.

2 kommentarer :

Carin@Ullhärvan sa...

Din gula kofta ser ut att bli jättefin! Jag har stickat en Still light tunic i alpacka, blev jättefin men oh så varm.

Hamrånge slöjdare sa...

Härliga färger på båda dina alster.
Jag har inte förstått det där med Magic loop. Vet inte hur det går till.