onsdag 7 mars 2012

Vad har du i handväskan?

Hos Myggan fick jag se innehållet i hennes handväska och hon fick idén att visa det från Kristina.

Min väska innehöll det här just idag:
Innerväska, Ipod utan hörlurar, två våtservetter för att göra rent glasögonen, prov på ulltvättmedel, två pennor, plastklämma, egensydd plånbok, nagelfil, magnetlinjal att ha när jag stickar efter diagram, två lösa läppstift, nycklar, tampong, smålandsbörs med alla mynt, ett 5 centimes-mynt, handledsvärmare, rosa biljett från l'aiguille en fête (syfestival i Paris), Visitkort från både Paris, syfestival i Sthlm och våra egna för uthyrningslägenheten. Busskort för Jönköping, skokrämsdosa, pappersskräp, broschyr om ett hotell, bagagekvitto från samma hotell, MaryKay-dosa med smink = ytterligare ett läppstift, några tygprover. Dessutom hittade jag en tub med läppstift i innerväskan när jag plockade ihop allt igen.
Det var inte så mycket jag behövde slänga och det är ju bra. Däremot blev jag påmind om att jag ska sy en ny innerväska. En med fler fickor och stadigare kanter. Gärna en extra innervägg också.

5 kommentarer :

Sunna sa...

Gud va modig du är, jag gör så att när min väska är full tar jag en ny....

Lena Andersson sa...

Tänk så mycket habra saker vi tjejer har i våra väskor ;)

Hamrånge slöjdare sa...

Man behöver ju ha en massa saker ! Men ibland kan man undra varför man tagit just den saken med sig!

Myggan sa...

3-4 läppstift? Det slår mina 2 läppcerat. =)
/Anna

Carola sa...

Använder mycket sällan väska... har telefonen i en ficka å plånboken i den andra... that's it. har näsdukar å läppomada i fickorna, inget mera