söndag 1 april 2012

Ytterligare en hobby

Men förhoppningsvis blir det som avslappning jag kommer att använda det. I Anettes blogg läste jag för några dagar sedan om Zentangle. Något jag aldrig hört talas om, förutom att det är likt telefonklotter. MEN såå mycket finare och genomtänkt. Med ett papper och några tuschpennor är det bara att sätta igång.
Det finns hur mycket info och tips som helst på nätet. Självklart youtube-filmer och så finns det böcker med mönster och tips. Jag har beställt en som hette Yoga for your brain och ser fram mot att läsa och rita ur den.

6 kommentarer :

Iréne JB sa...

Mmmm... hittade också dit för ett tag sedan. Och även jag kände ett begär att prova. Men jag har inte kommit dit än. Kul att se din zentangle.

sanna sa...

Tack för tipset!

tilda sa...

Jag såg också i Anettes blogg om Zentangle...Nu har jag redan använt slut en tuschpenna:)Det är beroende framkallande!H.Tilda

sunpan sa...

Tack för tipset! Blev naturligtvis så sugen att jag beställt böcker...som om jag inte har nog med kul saker att göra :). Ska nu in och köpa lite bättre pennor. Hittade en bra sida också: tanglepatterns.com

Lena Andersson sa...

Spännande jag har också sätt det för några dagar sedan, superläckert måste också pröva, jag brukar göra liknande saker när jag ritar med barna på jobbet men då fyller jag i med färg, super bra när man inte är bra på att teckna.

Gerda-Thyra sa...

Det här visste jag inte fanns... men jag har testat nu och SÅ himla kul det är!!!
Som om jag inte hade tillräckligt att göra!