måndag 1 oktober 2012

Först börjar jag...

...med att visa en bild på garnet jag köpte när jag var i Stockholm i augusti. Jag har inte berättat vad det var för garn utan bara skrivit om ATT jag köpt garn. Vilket inte är något ovanligt iofs.
Mössan i inlägget nedan stickade jag som sagt i Sandnes Duo. Jag köpte tre nystan och det gick åt knappt två nystan så det får bli något annat av resten. Längst ner till höger ligger två nystan Blend bamboo från Hjertegarn, som jag tänkt sticka disktrasor av. Jag har hittills gillat det garnet mest till disktrasor. Förutom det svarta som suger lite för dåligt.
Till vänster ligger två nystan Fabel som nog kommer att bli sockor till barn, barnbarn eller mig själv. På konen är det lavendelblått, troligtvis Sol från Hifa. Från Hifa är det i alla fall.
Får se när just de här garnerna bli uppstartade. Ni ska snart få se vad jag köpte på syfestivalen i Borås. Inte mycket men det blev ändå lite grand.

Inga kommentarer :