fredag 12 oktober 2012

Tygparadiset

Idag blev det en utflykt till tyghangaren igen. Jag skulle se om de hade Libertytyg i bomull/ullblandning men sån tur hade jag inte. Så i slutänden blev det bara en rulle sytråd. Men det är verkligen kul att smyga runt i alla vinklar och vrår och kolla på allt fint som finns.
 De hade faktiskt sorterat om hyllorna sedan jag var där senast. Men det ser ändå härligt rörigt ut. Ovan är mest blommigt och lite rutigt i bomull.
 Det fanns många hyllor med olika ylletyger och just det hrä var fint. Men just nu ska jag inte sy någon ny kappa så det fick ligga kvar i hyllan.
 De hade lite olika bomullstyger från Liberty, men som sagt, inget i vinterbomull.
 Här var lite mer bomullstyger...
 ...och här var ett bord med tjock, gosig frotté.
Och så lite mer bomullstyger. Detta var bara en bråkdel av alla hyllmeter som finns i den här butiken. Jag lär återvända igen.

2 kommentarer :

Livsresande sa...

Men oj vad många tyger! Var finns detta paradis?

Efwa - Medea sa...

I Saint Saturnin-lès-Avignon. Tissus Grégoire heter det!