söndag 13 januari 2013

Fyra timmar?

La upp till ett par vantar i ett garn ur samlingen i går kväll. Vantarna är Janettes 2-hour-mittens, men då är det ju barnvantar. Jag räknade om dem till vuxenstorlek och jag tror faktiskt att de blir klara på fyra timmar effektiv tid, även om jag inte suttit koncentrerat och stickat på dem hela tiden.
Visst är det konstigt hur melerade nystan är konstruerade. Men, som mannen säger, allt måste inte vara symmetriskt. Det går inte åt mycket garn så kanske kan mitt hekto bli både vantar och en halskrage.

3 kommentarer :

Manduzana stickar sa...

Jag håller med din man! Allt måste inte vara symmetriskt ;)

Anna sa...

Fina blir de!

heidi sa...

halva nöjet med melerade garner är att dom inte är symmetriska:) fast då inser man också i vilken utsträckning man är van vid symmentri:D

vantarna är jättefina! som alltid med melerade garner är resultet en fröjd för ögat:)