fredag 11 januari 2013

Klipper till

Vill så gärna komma igång med mina sydda kläder till swappen.
Nu har jag klippt till två tröjor som ska vara med i den ena delen, och jag har provsytt en kjol som ska klippas till i två tyger. En blus ligger och väntar på att provsys och sen ska den klippas till i två olika tyger. Det känns som om jag har något så när koll på vad jag ska sy men inte helt och fullt.
Jag har tex inte bestämt vad som ska vara det plagg som sammankopplar de båda delarna. Enklast är väl en jacka men jag har inte så stort behov av en jacka och därför blir det lite svårare.
Reglerna är som följer:

   Make two 4 or 5 piece collections, with a single other garment that can be worn with both capsules.  
Each collection is either 3 tops and two bottoms, or 2 tops, 1 bottom, and 1 dress, which all form a cohesive group.  The 11th garment should be a jacket or other piece that coordinates with both collections, both in style and color.
  These collections can be for different occasions, or in different colorways, or simply reflect two very different styles or images.

Mina första skisser hittar du här i ett gammalt inlägg.

1 kommentar :

heidi sa...

Vilken spännande utmaning!

det skall bli jätteroligt att se hur ditt färdiga resultat blir!