tisdag 1 januari 2013

Mer tankar om året som kommer

Jag drömmer och planerar mycket som ni kanske märkt. Jag har massor med planer för året som kommer och samtidigt tar jag gärna dagen som den kommer. Men drömmarna och planerandet är något som alltid följt mig och antagligen kommer att fortsätta.
Året kommer såklart inte bara innehålla stickning. Jag syr ju sedan minst ett år tillbaka i stort sett alla mina kläder och i år ska jag vara med i Swappen på Stitcher's Guild. Den har jag skrivit om tidigare. Jag har inte bestämt namn på min kollektion än, men det kommer.
Jag vet också att jag kommer att behöva mycket nya sommarkläder. Här i Provence har vi ju sommar åtminstone april till oktober och då går det åt en del. Det svåra är bara att komma på vad men jag ska fundera och planera så blir det säkert bra.
Skrivandet ska också få ta en större del under året. Att jag blev publicerad med min novell peppar mig verkligen. Nu finns antologin "Leva sin dröm" dessutom att köpa tex på Bokus eller Adlibris.
Jag ska skriva mer på min bok som jag började med i NaNoWriMo under november och sedan ska den redigeras. I början av juni ska jag även gå en skrivarkurs i Stockholm. Det ser jag fram mot alldeles extra.

Sen fyller jag visst år i juni också och en liten fest ska jag nog se till att ordna. Gissar att jag snart behöver börja planera för den.
Jag har också tankar och drömmar om att sticka något till mina barn med respektive som de ska få på sin namnsdag. Jag kollade lite idag och jag tror att det går att sprida ut deras namnsdagar över året om jag räknar in alla deras namn.
Och så var det utmaningen om att fota en bild om dagen eller i alla fall 365 bilder enligt förbestämda teman.
Sa jag att året inte skulle innehålla bara stickning? Jag har ju tänkt, drömt om att sticka sockorna ur boken Knitted Socks East And West. Kanske kan de bli namnsdagsgåvor...

2 kommentarer :

Chris B sa...

Härligt med visioner,
absolut skall jag köpa Din novell!
Gott nytt år önskar Chris

Maj Karin sa...

Fick bli ett litet besök hos dig efter din fina kommentar hos mig idag :-) Så, skönt att höra och se att det finns flera som har massor av roliga planer för det nya året! Inser att jag måste ta mig tiden att sitta ner och skriva ner vad jag mest vill, för att ha lättare att fokusera rätt och inte bara irra omkring
Maj Karin