fredag 18 januari 2013

Stickpresent

 Snabb och rolig stickning var handledsvärmarna Abra Alba Härom kvällen fick jag för mig att lägga upp och de var snabba att sticka. Det mörkaste garnet tog slut men då gick jag tillbaka till den ljusare igen. Sammanfogade garnen med russian join och slapp fästa, i alla fall några trådar. Tänker virka runt avmaskningskanten med kräftvirkning. Men jag var så ivrig att lägga dem i blöt att jag glömde det.
Så här ser insidan ut. Det var någon på tillsammansstickningen på facebook som ville se insidor så därför tog jag en bild.
När jag skulle göra tumhålet fick jag testa ett sätt jag inte testat förut.
Smart att virka och sedan sticka för att inte uppläggningens första varv vid hålet ska bli för lös.
De här hamnar i presentboxen så får jag se vem som får dem framöver.

3 kommentarer :

heidi sa...

Så fina dom blev! och visst är det fint på insidan där det garn man inte använder löper fint tätt intill. Jag brukar betrakta dom som små luftkuddar, eftersom dom lagrar varm luft där när man har på sig sådant som är stickat i 2 färger:)

Förargligt det där att du glömde virka ett varv runt avmaskningskanten. Men sådant händer ju ibland, och det blev faktiskt fint ändå:)

Det där med att virka första varvet för uppläggning för tumme skall jag lägga på minnet och prova så snart tillfälle ges:)

MickePson sa...

Jag har såna vantar köpte dom på Julmarknaden skansen, väldigt sköna är dom:-))

Otaliga projekt sa...

Det där med att virka vid tumhålet ska jag ta och kolla in. Verkar ju vara alldeles ypperligt.