söndag 10 mars 2013

Att slutföra

Insåg, samtidigt som jag lagt upp till flera nya stickningar, att det vore kul att slutföra några projekt som ligger i samlingen. Först ut att eventuellt bli klar är min virkade vårkofta som jag påbörjade för två år sedan. Vet inte om den är min stil egentligen men jag ska göra klart den och sen får jag se om den kommer till användning eller inte.
Nu är bara svårigheten att få ihop ärmen med "kroppen". Koftan är virkad uppifrån och ner men ärmen nerifrån och upp.
Jag vet att jag tänkte att "det bara är att virka ihop det" när jag startade men nu vet jag inte hur jag ska göra. Någon som kan ge tips om hur jag ska göra det osynligt??? Det ska alltså inte vara någon söm utan se ut som om det är virkat i ett.

2 kommentarer :

heidi sa...

så snygg den är! en riktig sommarkofta!

jag förstår hur du tänkte med virkningen. men eftersom ärmen är virkad åt andra hållet än resten av koftan, så kommer det ändå att synas lite grann. alla ser det nog inte, men kan man virka ser man det.

så varför inte markera det på något sätt? helst så att det ser ut som om det var planen från början:) genom att göra ihoptagningen synlig, men dekorativ??

Efwa - Medea sa...

Jo, så får det nog bli. Får se vad jag hittar på när jag kommer dit.