måndag 12 augusti 2013

Lösningen

Koftan går fort att sticka och tyvärr hjälper det inte mot att garnet tar slut. Sticka fort=garnet räcker längre stämmer alltså inte. Nu har jag några olika alternativ som lösning och får se vilket jag väljer.
Säkert är i alla fall att jag ska sticka knäppkanter och halskant innan ärmarna. Tills jag på något sätt får tag på nytt garn ska jag snabbsticka något av mina andra projekt så att jag har något att växla med när det blir höst eller att jag kommer till Sverige igen.

2 kommentarer :

Maritas Maskor sa...

Nähä, det var väl det jag anade också, att det inte funkar... :)
Jag skulle också göra som du, sticka kanterna med det jag har och så ta det nya garnet till ärmarna.
Hoppas att du får tag i nytt som funkar till det fina du redan har gjort!

heidi sa...

jag har också provat att sticka så fort som möjligt får att få garnet att räcka:)

din strategi för hur du skall få den klar verkar defintivt vara den bästa. förhoppningsvis räcker garnet till små söta ärmar:)