onsdag 7 augusti 2013

Solsken

Idag är en mellandag här hos oss, vädermässigt alltså. Lite svalare, lite regn, lite åska. Men jag är helt säker på att sommarvärmen kommer tillbaka. Det är augusti som är den varmaste månaden här och sommaren håller på fram till oktober minst.
Men nu till mitt solsken. Det är koftan Emelie som jag kommit en bit på. Den är verkligen som ett solsken och mitt mål är att den ska vara klar innan syfestivalen i Borås i slutet av september. Alltså kan jag inte hålla på med alla andra stickningar eller för den delen starta en massa nya och lägga tid på.

4 kommentarer :

Anna Maria sa...

Fin färg du har valt.
Ska bli roligt att se den klar.
Men jag undrar hur ska du klara av att inte starta något nytt?

Efwa - Medea sa...

Haha, nä vi får väl se hur det går.

Stickverk sa...

Ja att det ska vara såååå svårt att hålla händerna borta från nya projekt hela tiden!

Emelie ar en fin en!

Susilull sa...

Då skall jag hålla utkik efter ett fint gult solsken i Borås :-)
Den fixar du att få färdig, den är ju nästan klar!