söndag 1 september 2013

Snabbsytt

Nu har jag sytt en tunika ur senaste Ottobre. Ville hinna sy den för att ev kunna ha den på mig när jag flyger hem ikväll. Om den viktmässigt inte går ner i väskan. Ottobre har verkligen ändrat sina storlekar så till nästa plagg jag syr får jag nog gå upp en storlek. Tidigare gick jag ner två storlekar för att det skulle bli bra. Den är sydd i stretchfrottén jag köpte på Textilcentrum förra veckan och är tänkt att användas som mysplagg i höst. Färgen är ljuvlig tycker jag. Men nu är det dags att packa ihop det sista och ge sig av.

6 kommentarer :

heidi sa...

vilken vacker färg!!

och så bra den sitter!

Kattis sa...

Den kommer du att mysa gott i! :)

mulliga m sa...

Den ser härligt mysig ut! Kommer bli ett bra mysplagg!

Jenny sa...

Fin!

Bim HD sa...

Snygg... Hm, en tidning som finns att få tag i än? Känns som något man som sagt var kan mysa i under vintern, eller börja nu i höst, ja... :D
Frågan är - var leta - efter Ottobre... nr?
Må så grankott...
Bim HD

Efwa - Medea sa...

Bim: Det är Ottobre Dam som finns ute nu. Kolla på ICA, Pressbyrån, Coop eller vad du nu har för butiker med tidningsavdelningar där du bor.
Här ser du en översikt över numret (länk till pdf)