måndag 4 november 2013

Vardag

Jag har fått för mig att makens fötter skulle må bra av att ha handstickade strumpor med aloevera-garn istället för vanliga strumpor. Jag stickade tre par i våras men det räcker ju inte om man bara ska använda dem. Så nu har jag dragit igång projekt sticka-sockor-till-maken. Ett par är alldeles strax klara och idag ramlade det in fyra nystan Austermann Step i tråkfärgerna svart och mörkgråblått.
Ska de användas istället för vanliga strumpor behöver de ju vara neutrala så jag får sätta på autopiloten och bara sticka på. 

4 kommentarer :

Anonym sa...

Hur funkar det här garnet tycker du? Jag köpte Step-garn häromveckan för att det liknade det raggsocksgarn för stickor 2,5 som jag stickat med tidigare, tänkte inte så mycket på det här med Aloe Vera och jojoba-olja fast det väl är det som gör garnet speciellt. Ewa

Efwa - Medea sa...

Jag tycker att det är jättebra. Mannen har tre par sockor i garnet som han använder jättemycket och det håller sig bra. De har jag stickat på 2.5mm men nu stickar jag med 2.25mm istället. Tänker att det blir starkare. Men det får vi se.

annasaviga sa...

Blir det någon skillnad för fötterna när man har sockor i aloe vera? Det låter ju som en hälsokur för fötterna, att traska omkring i dem.

Hamrånge slöjdare sa...

Låter väldigt skönt för torra fötter. Men det är ju så tunna stickor du använder, då kommer man ju ingen vart. Jag gillar tjockt garn och tjocka stickor. Blir säkert snyggare och smidigare som du gör.