måndag 2 december 2013

Dubbelstickar

 Jag har tänkt att jag ska ge mig själv en ipad inom kort och självklart måste jag ha ett stickat skydd. Jag kom på att mitt norogarn skulle passa bra tillsammans med det oranga visjögarnet från samlingen. Det blir precis så fantastiskt fint som jag hoppades. Jag stickar hundtandsmönster och det kommer att synas lite bättre när jag kommit en bit till.
Idag gjorde jag en annan uppläggning än jag brukar. Först la jag upp ett antal maskor med bottenfärgen och sedan dubblerade jag antalet maskor med hjälp av mönsterfärgen. Voilà så fick jag en fin början. Under nästa år kommer jag att publicera en hel hög med mönster och detta är ett av dem som kommer under våren.

3 kommentarer :

Anna Maria sa...

Jag ser fram emot att se dina mönster. Speciellt den till "paddan"

kråkspark sa...

Jag är nyfiken så jag kan spricka!

heidi sa...

den ser verkligen ut att bli väldigt färgglad:)