onsdag 25 december 2013

Julafton

 Igår firade jag jul med mina föräldrar och mina två söner plus ingift dotter. Vi fick alla några julklappar som legat under granen...
...men innan det fick vi min mors goda julbord. Jag älskar verkligen julmat.
 Av mina fem fina barn fick jag ännu ett par lyxstickor. Den här gången ett par 4mm och jag har redan använt dem för att försöka bli klar med ett par julklappsockor som inte hann bli riktigt klara innan julklappsutdelningen. Dessutom fick jag två härvor Andes från Debbie Bliss. Det absolut mjukaste garn jag klappat på mycket länge.
 Jag fick dessutom en väldigt inspirerande bok om att göra mönster. Sa jag att den var inspirerande? Dessutom hade visst bankkontot fått påfyllning, men det har jag inte bestämt än vad det ska bli av det.
På kvällen när barnen åkt till sin pappa och jag kört hem till huset på landet plockade jag fram några ostar att äta lite av. Jag orkade inte äta upp alltihop så jag får en smakbit ikväll också. Men nu är det dags att bli klar med julklappssockorna till ene sonen.

1 kommentar :

annasaviga sa...

Vilken riktigt julig jul du tycks ha haft! Och vilka snälla barn, som ger dig så fina paket.

God jul, lite i efterhand!