söndag 2 februari 2014

Lite stickat...

...har det blivit trots att jag mest sorterat, rensat och flyttat om i mitt syrum den senaste veckan. Men idag blockade jag till sist sjalen Bows and Arrows som jag stickat på under lediga stunder.
 Den råkade, till min stora glädje, bli större än i mönstret. Och det bara för att jag inte höll koll på varven utan bara stickade på. Det gjorde att det gröna garnet inte räckte till kanten men vad gör det. Jag tycker att det blev fint med det roströda också.
Den här gröna färgen är totalt omöjlig att få rätt på skärmen. Den är mycket mustigare än vad jag lyckas fånga med kameran. Men den som träffar mig på syfestivalen i Stockholm om några veckor kanske får se den i verkligheten. Hoppas att vi ses!

4 kommentarer :

Carina sa...

Den är så himla snygg den där sjalen. Men mönstret verkar inte finnas på Ravelry. Så jag undrar då, var kan man hitta det?

AnnaF sa...

Carina, här finns mönstret:
http://www.ravelry.com/patterns/library/bows-and-arrows-shawl
Jag har också gjort en. Den är jättefin och rolig att sticka!

Efwa - Medea sa...

Men Carina, om du följer länken i texten, till mitt projekt på ravelry, finns ju länken till mönstret där. ;-)
Tack Anna för hjälpen!

heidi sa...

så fint det blev med den röda kanten!