fredag 11 april 2014

Min dag i bilder

Idag är det EFIT-dag och andra som också fotar hittar du här.
Strax efter 18 har jag pratat med fina dottern som befinner sig i Valencia. Jag säger igen att jag är väldigt glad över att Skype finns. Resten av kvällen blev tyvärr inget fotat. Men så blir det ibland. I morgon ska ni få se lite stickat istället. 
15.30 har jag just pratat på Skype. Vilken tur att Skype finns när man bor utomlands och behöver "finnas till hands". Det blir iallafall något enklare.
14.10 tar jag en kopp kaffe på terrassen och njuter av solen som tittat fram, innan jag går in och fixar bilderna och lägger in dem på bloggen. 
12.45 är vi hemma igen och dimman har lättat. 
10.30 är vi framme hos Madame Professeur och jag fotar hennes Jasmine.
09.45 ska vi strax åka iväg på franskakurs och jag fotar boken jag börjat läsa på franska. En favorit, både som film och bok på svenska.
08.45 stickar jag första kilen på min Tomathäl (youtubelänk) på restgarnssockorna som jag stickar som ett bidrag till Dödergöks sockutmaning.
07.46 Helt utan förvarning är dimman tjock över Arles när jag tittar ut.

5 kommentarer :

Majsan sa...

Tittar inom på Din efit-dag. Jag återvänder senare under kvällen

Ulrika sa...

Härligt att få "resa" till Frankrike så här på efit-dan. :-)

www.jette.se sa...

härlig EFIT! Gillar också att sticka sockar på det där viset, så extra roligt att hitta din sida!

Linda sa...

Kikar på din dag!
Vilken härlig kaffekopp!
Hoppas du får en fin helg!

Petra sa...

Ja det är bra med Skype och andra medier som gör det enklare att hålla kontakten.