tisdag 8 april 2014

Två på en gång

Det kan vara en utmaning att lägga upp två sockor på en gång när man ska sticka med magic loop. Ett sätt att lägga upp om du stickar uppifrån och ner, dvs från benet mot foten är enligt Lindas beskrivning. Den gör att man alltid får båda sockorna åt rätt håll och inget pill med att plocka runt maskorna. Kolla in Lindas beskrivning här.
Uppläggning från tårna
Om du vill sticka från tårna testade jag den här beskrivningen i morse, Kerries Closed toeup Cast On. Den visar inte två på en gång, men jag la upp 10 m från ena nystanet och sedan 10 maskor från andra nystanet innan jag vände och stickade första varvet. Testa får du se!

3 kommentarer :

Sunna sa...

Har tänkt så länge jag skulle lära mig den tekniken men tiden har visst sprungit ifrån mig, och så väljer man det man redan kan, jag ska jag ska

AlpakkaAnna sa...

Det var en intressant metod och det blev riktigt snyggt, fast lite knörvligare på insidan än med den "judy's magic cast on" eller vad den heter som jag använder, fast den kanske inte funkar när man kör båda samtidigt...

kråkspark sa...

Jag blir också så sugen på att sticka sockor fast jag stickade så många förra sommaren. Jag tror att det är att det finns så många olika tekniska varianter man kan göra som jag gillar. Och så går det relativt fort att sticka jämfört med koftor.