måndag 21 juli 2014

Höstplaner

Pattern Workshop - konstruera symönster i datorn
Även om vi är mitt i sommaren pågår ständigt tankarna om vad jag ska göra framöver. Nu har jag precis påbörjat en kurs i mönsterkonstruktion med hjälp av illustrator där det både ingår att skapa grundblocken för vidare konstruktion, skanna in de pappersmönster jag redan har ritat och att gradera de storlekar jag väljer. Jag får även lära mig att göra pdf-mönster av mina mönster, som senare kan skrivas ut hemma av den som köper mina mönster.
Men en sak i taget. Först ska jag utveckla mina kunskaper i mönsterkonstruktion och se till att bli en fena på illustrator och längre fram kommer jag att behöva någon som testsyr mina mönster.

4 kommentarer :

Anonym sa...

Låter ju jättespännande! Men hur stora blir mönstren när man skriver ut dem? Blir de i full skala fast i flera delar som man får tejpa ihop eller hur fungerar det? En nyfiken Ewa

Efwa - Medea sa...

Ja, precis. De blir i fullskala och man tejpar ihop A4ark och ritar av eller klipper ut direkt.

frisky frog sa...

Vad spännande! Jag vet en sömmerska på västkusten... =)
/kram

Efwa - Medea sa...

Jag sparar dig på listan! =D