söndag 13 juli 2014

Sommarsöndag i bilder

Idag är det ännu en EFIT-dag då vi är många som fotar en gång i timmen. De andra som är med hittar du här.
Det blir inga fler bilder ikväll för vi har fått gäster och sitter på innergården och pratar och jag stickar och snart blir det fotboll.
15.35 syr jag på blusen och nu är den i stort sett klar. 

 14.35 har jag strykt en hög med skjortor åt mannen.
13.35 är det bäddat, tvätt är hängd, vi har ätit en lätt lunch och jag tar en kopp kaffe innan jag sätter mig vid symaskinen igen. 
12.35 har jag just sytt klart kragen och den blev superbra. Förra gången jag sydde efter det här mönstret blev det något konstigt med kragen. Men nu blev det perfekt. Strax är det dags att bädda i gästdelen.
 11.35 har jag dammsugit och satt igång en av fläktarna som rör runt luften så att vi ska få ett behagligare inomhusklimat. Markisen är nervevad, dörrarna stängda och vi städar studion vi hyr ut eftersom gästerna sedan en vecka tillbaka åkt idag och nästa kommer i kväll.
 10.35 är det sen frukost på innergården och jag dricker lite blodapelsinjos.
09.35 kommer jag på att det är EFIT-dag och då sitter jag på övre terrassen och stickar o dricker kaffe.

10 kommentarer :

Annika sa...

Mums för blodapelsinjuice så himla gott, är det färskpressat?
/Annika

Efwa - Medea sa...

Inte färskpressat utan köpt.

sinneskatten sa...

Kul att få följa din soliga dag, här regnar det nu och är blåsigt och mulet.
Så mina planer på att slå vassen brann inne.
Jag är utrustad med gröna sjöstövlar och en lie när jag ger mig på det.
Förra året tog vi ut en vassklipparbåt, för 8 tusen.
Onekligen bekvämare men jag behöver de pengarna till något roligare.
Så på med stövlarna och ner i vattnet med lien.
Det finns också någon manick man kan sätta på båten och då kan man köra med motor och klippa, men tyvärr är det för grunt i vår vik så det är bara att använda sig av handkraft.

Inna sa...

Kikat på din efitdag. Här har sol gått över i ett stilla regn. ganska skönt faktiskt.Har bränt mig på magen och benen :)

Maria sa...

Trevligt att få vara med om din dag!

Micke sa...

Kollar in din dag..
Den lägenheten är så fin :)

Eva B M sa...

Är här och kikar på din dag.

Petra sa...

Och på semestern vänder jag lätt på dygnet. Jag lägger in en påminnelse i telefonen och när telefone plingade till idag tittade jag inte med detsamma.

Vad är det för studio ni hyr ut?

Efwa sa...

Petra: Vi har en liten lägenhet/studio som det kallas i Frankrike, vid vårt hus som vi hyr ut. Kolla in www.provence-arles.se/

Kattis sa...

Så fint du syr! Flitig och flink som få.