tisdag 19 augusti 2014

En regnig dag i bilder

Idag är det ett foto i timmen eller så, som gäller. Jag har en mellandag med mindre flyttkartonger och mer trädgårdsarbete framför mig. Mamma har flyttat och jag packar upp flyttkartonger och rensar mest hela tiden. Men idag ska jag få grus till husets infart och då behöver jag fixa lite med det. Fler som fotar hittar du här
Vid halv fyra kom till slut grusbilen och det var med nöd och näppe han kunde ta sig in genom grindstolparna. Nu har jag gjort denna veckans armträning då jag krattat ut gruset i kanterna. Men fint blev det som väl var!
 Vid halv två-tiden har jag burit lite grenar från en buske ut i skogen och snart får jag gå in och dricka lite kaffe.
Vid halv ett-tiden äter jag sopplunch. Det är krävande att jobba i trädgården och jag behövde tidig lunch.
 Vid 11-tiden har jag klippt ner grenarna på en buske och fotar några blommor.
Vid 10-tiden börjar jag köra med trimmern för att få bort det mesta som växer där det ska bli nytt grus. Några grodor har svårt att förstå att de måste skynda sig iväg för att inte bli skadade. Jag får jaga bort dem.
 Vid åttatiden virkar jag ett varv på en ripple-filt med garn som jag köpt på loppis under lång tid. Det får bli ett mellanprojekt som jag virkar på då och då.

3 kommentarer :

Ulrika sa...

Det ser såå fint ut, där hos dig!

Micke sa...

Blev tjusigt värre med nya gruset!

Hanna sa...

Oj, vilken gråtrist och regnig dag hos dig då! Men flitig du som var ute och jobbade trots vädret!