lördag 2 maj 2015

Me Made May 2015

Jag har nästan alltid, eller är det alltid... egensydda kläder men gillar ändå att vara med i utmaningar för att peppa mig själv att i ännu större grad alltid använda egensytt. I maj varje år är det en utmaning i bloggvärlden där en ska ha något egensytt på sig varje dag, varje vecka eller i den utsträckning en själv väljer. Jag tänker hänga på och här under ser du början på min månad. Tittar du på instagram är hashtaggen #mmmay15
Det finns även ett kontrakt som ska läggas ut och det får ni här, översatt av mig:
Jag, Efwa - Medea, skriver upp mig som deltagare av Me-Made May'15. Jag strävar efter att bära minst ett egengjort plagg varje dag under månaden maj 2015. 
Jag hoppas att jag kommer att hinna sy några nya plagg under månaden också och inte bara bära de plagg jag haft de senaste åren. Lite nytt är ju faktiskt kul att ha. Vi får se hur det går med det eftersom jag har massor med annat som ska göras under månaden också.
Men här kommer mina två första dagar:
Dag 1
 Igår hade jag en blus sydd i libertytyg och en favoritkjol i stretchjeanstyg. Båda tror jag att jag sydde förra året.
Dag 2
Idag har jag haft en klänning sydd i libertytyg och den sydde jag förra sommaren och mönstret är från Ottobres sommarnummer 2014.

1 kommentar :

Ariella sa...

Hej!
Kikar in på din dag.
Tack för titten hos mig