tisdag 29 september 2015

Sömnadsplanering

Det är dags att göra en plan för vad jag ska sy de närmsta månaderna. En sak som jag tänkt på länge är att jag ska sy kavajer. Jag har en på gång som jag är rädd blir för liten. Men jag ska sy klart den och känna efter. Den har jag sytt efter det nedre mönstret till vänster och det kommer från Burda 1/2011. Jag började sy en förra hösten men den visade sig vara alldeles för stor och åkte till insamlingen. Det tråkiga är ju att jag kanske klippt i en för liten storlek den här gången istället. Men det återstår att se.
Jag har ytterligare två mönster på kavajer och den ljusblå överst till vänster är NewLook  6837. Ett mönster jag haft i evigheter men aldrig sytt kavajen. Dessutom har jag blazern till höger som är från den holländska mönstertidningen KnipMode, nr 02/2014. Jag skulle vilja sy en av varje för att se vilken modell jag gillar bäst och vilken krage som är den snyggaste.

Inga kommentarer :