onsdag 4 maj 2016

Vårvarmt

Idag blev jag inspirerad till att ta fram en sommarklänning i libertytyg som jag sydde förra eller kanske förrförra sommaren. Jo, 2014 var det. Hade tänkt sy i lite resår i midjan men hittade ingen så den fick ha kvar a-linjeformen som den haft från början. Fler sådana här klänningar behövs i ett varmt Provence där jag hoppas få tillbringa en hel del tid i sommar.
//Today is a warm spring day in Sweden and I love to wear a dress in Liberty Tana Lawn. I used a pattern from Ottobre Design Woman 02-2014 with some alterations.

2 kommentarer :

Anonym sa...

Jag tror jag ska ta fram något av mina Liberty-tyger och sy en sommarklänning av, men det är inte så bråttom att bli klar, för även om vi haft fint väder här idag så var det frost i natt. Provence - det låter så härligt !

Efwa - Medea sa...

Vi hade också frost inatt och jag gissar att det blir det inatt också. Det har redan krupit ner mot 4 grader och klockan är bara 22.