fredag 17 mars 2017

Hur ska det sluta

Jag tycker att det är väldigt kul att sticka Stephen Wests senaste skapelse. Jag har helt släppt kontrollen och låter garnerna själva bestämma hur det ska bli. Tänker att det ska bli en stor sjal som kan värma kalla sommarkvällar. Hur den ser ut är mindre viktigt och det är en hel del minnen instickade i sjalen/filten och det är väldigt kul.
 I toppen på den här bilden är första delen av ledtråd 3 färdigstickad. Nu ska jag bara bestämma vilket garn det ska bli i fortsättningen.
Här syns allt det jag stickat. På något sätt har den blivit ljusare i ena änden. Men då är det så det blir. Sjalen är supermjuk och lätt. Jag stickar med stickor 5 mm och det är en tråd sockgarn och en tråd kidmohair på de flesta delarna. Nu önskar jag att jag inte skickat iväg den roströda kidmohairen som jag rensade ut i höstas. Nåja, det är som det är och garnsamlingen kommer att minska med en hel del meter den här månaden.

Inga kommentarer :