onsdag 17 maj 2017

Det blir inte alltid som en tänkt sig

 Igår sydde jag överdelen till en skjortblusklänning jag hade tänkt ha på barndopet på lördag. Jag blev supernöjd med kragen och det kändes bra en stund...
Men när jag nålade fast kjolen såg jag vilken katastrof modellen blev på min kropp. Jag behöver verkligen ha en smal kjol och den här var med lite vidd, även om det var/är lite a-linjeform på den så bygger den vidd vid midjan och det är inte snyggt på mig när det är lite fluffigt just där.
Som väl var hade jag förberett lite mer tillklippta kläder innan jag åkte från Frankrike och nu har jag istället satt igång att sy en vinröd kjol i linne och till den ska jag ha en ärmlös Granville skjortblus i det prickiga vinröda tyget på bilden. Det marinblå längst ner har jag sytt en långkofta i så antagligen blir det den jag får ha på mig över.

2 kommentarer :

Boel sa...

Så roligt med barndop! Vill du visa hur dina kläder blev, de du sydde i stället? Alltid roligt att se! Vi har precis haft "Välkommen-till-världen-kalas" för vårt första barnbarn, Adele 10 månader! Ljuvligt!
Hälsningar Boel

Efwa - Medea sa...

Ja när jag sytt klart dem ska jag via en bild Boel! Visst är det roligt med barnbarn!