torsdag 25 maj 2017

Sluta gnäll...

...och gör något åt det. Det var vad jag sa till mig själv igår. Eftersom jag inte tränat som jag vill på ett tag har kroppen ändrat sig på ett sätt som inte tilltalar mig. Efter att jag kom in i klimakteriet har min ämnesomsättning ändrat sig och kroppen ändrar sig också förstås när en blir äldre. Men det blir ju förstås inte bättre att att inte röra på sig tillräckligt. Så jag har märkt att jag gnällt lite över det ena och det andra. Men igår insåg jag att jag faktiskt vet hur jag kan "fixa" kroppen så att jag blir mer vältränad.
Båt som gått på grund i floden längs min promenadrunda
Sagt och gjort så gick vi ut på power walk på morgonen och när jag kom hem gjorde jag styrketräning enligt fitnessfighten som jag körde för några år sedan. Det känns redan bättre och nu ska jag åtminstone varannan dag köra styrketräning och helst promenera lite oftare.

Jag kom på att jag för ett bra tag sedan läst om olika bra träningsprogram som finns på nätet hos Clara Stickar och om du är intresserad hittar du hennes länkar här. Jag har också tidigare yogat med Adriene (youtubelänk) och förhoppningsvis kommer jag igång med det igen om ett tag. Laddade också ner appen Försvarsmaktens träningsklubb och ska se om det är något för mig. Tydligen ska det vara "normala" övningar inte som en tänker sig när det handlar om försvaret...

Inga kommentarer :