söndag 23 juli 2017

Ett foto i timmen

Idag har det varit en dag full med upplevelser och faktiskt riktigt fint väder trots att prognosen var regn. Men även om det tidvis varit blåsigt har solen värmt. Fler som fotar sin dag hittar du här
 Vid halv åtta tiden fotar jag mot sjön. Jag behöver nog röja lite neråt så att jag kan fortsätta att titta på sjön. Även om den faktiskt syns mer i verkligheten än på bilden.
Här är Alfred som jag varit kattvakt till en vecka när sonen och hans fru, först gift sig och sedan varit på västkusten en vecka. Vid halv nio rullar han runt lite på mattan.
 Vid halv tio-tiden pratar jag som vanligt med mannen via skype. Och innan det har jag hunnit checka in morgondagens flygbiljett m.m.
 Vid halv elva undrar jag var Alfred tagit vägen och jag hittar honom ovanpå mitt sytrådsskåp.
 Vid halv tolv har jag bäddat rent och börjat packa för morgondagens resa.
 Vid kvart i två är jag hos två av barnbarnen och leker lite.
 Vid kvart i tre har jag förflyttat mig till näst minsta barnbarnet för att gosa lite med honom innan jag åker iväg. Men han bara sover och sover.
 Vid kvart i fyra är jag på väg hem till huset på landet igen. Jag stannar och handlar på vägen eftersom två av barnen med respektive och ett barnbarn ska komma på besök ikväll.
 Vid kvart i sju är alla på plats och vi kan sätta oss att äta.
Vid tio i åtta ska Alfred åka hem och Ella vinkar av honom. Och tänk att jag fick träffa alla fyra barnbarnen på en och samma dag.
Nu är det dags att ta tag i disken...


4 kommentarer :

Anni sa...

Fyra barnbarn! Snacka om att du är rik! Är det inte svårt att lämna Sverige när de är kvar här?

Kattis sa...

Så härligt med fina barnbarn!

Efwa sa...

Anni: Jag kommer snart tillbaka!

Efwa sa...

Kattis: Det är helt underbart