lördag 29 juli 2017

Turister hemma

Häromdagen skaffade vi biljetter till årets alla fotoutställningar och vi har börjat besöka dem, en efter en. Oftast är det något enstaka foto som faller mig i smaken och många gånger är det lokalerna som ger störst intryck. 
Den ena utställningen vi var på visade bilder av irakiska fotografer och den andra var en japansk fotograf. 
Det som blev fotat av mig var golvplattorna i den ena lokalen. Funderar på om jag kan få till det rutiga i stickat...
 När vi gått klart på utställningarna satte vi oss på ett torg i närheten och jag beställde en Mojito. Första gången jag drack en sådan så nu vet jag hur den smakar. Glaset var mer än fullt i alla fall.

1 kommentar :

Heidi sa...

Intressant tanke om det "rutiga" golvet - om det går att göra ett stickmönster av det... det skulle antagligen bli väldigt snyggt:)