måndag 7 oktober 2019

Efter en vecka...

...i vårt svenska hem känns det bra. Idag fotar jag en gång i timmen och fler som fotar hittar du på ettfotoitimmen.se/.
Vi har ett barnbarn på besök och vid kvart över sju har hon vaknat. Jag märkte att jag sov ganska ytligt och vaknade ofta trots att hon sov hela natten. 
Strax innan halv nio äter vi frukost
 Vid halv tio lyssnar jag på en workshop med ett halvt öra. Är du intresserad av att planera inför 2020 kan du också anmäla dig och vara med på Ditt bästa 2020 med Kicki Westerberg. Det är inte försent att anmäla sig nu!
Vid halv elva är vi ute på promenad. Vädret är fantastiskt även om det är flera minusgrader.
Vid halv tolv gungar vi. Jo, jag gungade också men inte när jag tog bilden.
 Vid halv ett steker jag köttbullar som vi strax ska äta.
Vid halv två har gullungen åkt hem och jag lägger mig och sover igen lite sömn som jag missade inatt. =D
Vid halv tre har jag vilat färdigt och försöker fokusera på att tömma några flyttlådor till...
Vid kvart i sju äter vi rester från tidigare idag. Det var gott även ikväll. Det här får bli min sista bild för idag eftersom jag behöver fokusera på att få bort ännu fler flyttlådor nu.

3 kommentarer :

Anni sa...

Oj, har ni redan minusgrader?! Jag har sett bilder på frost i Malmö, men tänk att så illa har jag inte haft det här i Stockholm!
Mysigt att få nattbesök redan efter en vecka, klart att det känns som ni gjort rätt i att flytta till den kalla nord då.

Svar; vi har inga svarta fårskinn i butiken, men ganska mörkt grå ibland. De moderna Gotlandsfåren är inte svarta (även om lammen föds svarta) eftersom man avlade bort de olika färgerna i början av 1900-talet för att få jämnt grå päls.

Efwa - Medea sa...

Anni: Tack för svaret om lammskinnen. Vi har svarta/mörkt bruna skinnsoffor och jag skulle vilja ha lammskinn på sitsarna för att det ska bli skönare att sitta. Just nu har vi plädar men det vore snyggare med lammskinn.
Visst är det mysigt att ha barnbarnen närmare. Så kul att få hjälpa till när barnen behöver hjälp ibland.
Idag, tisdag den 8 oktober, fick vi den första snön! Riktigt hemskt men vi bor högt och växtzonen är 5, samma som i Umeå så det är inte helt ovanligt med minusgrader redan nu.

Paula sa...

Hej, jag har stött på dig genom åren ibland, minns att du bodde i Frankrike och förstår nu att ni flyttat hem till Svedala. Hoppas ni ska trivas! Tack för titten på din dag!