söndag 15 november 2020

En söndag i bilder

 Dags att visa en söndag i bilder igen. Fler som fotar sin dag hittar du på ettfotoitimmen.se

Vid åtta ser jag påminnelsen om att det är EFIT-dag. Jag har varit vaken ett tag och hunnit med att dricka flera koppar kaffe. Nu stickar jag på en lite nyföddkofta till ett barnbarn som snart ska födas. 
Kl. 09 har jag förflyttat mig till datorn. Fixar med inloggningen till mitt Trello-konto. 
Vid 10-tiden packar jag väskan eftersom jag ska iväg till butiken och jobba lite. Har inte öppet men jag ska spela in filmklipp till min onlinesykurs som börjar i morgon. Har lite kvar att fixa med och jag har bättre internet i butiken så uppladdningen går smidigt. 
Runt kl. elva ska jag förflytta mig från den ena film-"platsen" till den andra. Här spelar jag in video där jag själv syns. 
Kl. 12 är jag tillbaka på platsen där jag filmar saker jag ska prata om istället för att jag är med på bild. Just nu pratar jag om olika typer av mönster. 

Vid tre-tiden letar jag tyg till ett projekt och inser att jag borde slå in några paket. Men först ska jag skriva klart lite instruktioner. Inser samtidigt att jag missat att fota lunchen och lite annat...

Vid fyratiden har jag rört ihop havrekex med jordnötssmör efter ett recept som jag hittade hos Annika, som också är med på EFIT-dagen. Min smet blev ganska torr och smulig men vi får se hur de färdiga kakorna blir när de är klara.
En stund innan 17 är kakorna klara men mina ingredienser var nog inte tillräckligt bra för kakorna rann inte ut alls och var tyvärr inte så goda som jag hoppats...
Vid sex-tiden är jag på jobbet igen för att kunna ladda upp några videoklipp. Internet hemma hos oss är under all kritik men på jobbet har jag fiber. TUR att det är nära så att det inte är omöjligt att köra emellan. 
Vid sju-tiden äter vi middag. Stekt fisk med ärtpuré och skinkstrimlor. 
Vid åtta-tiden sätter vi på säsong 4 av The Crown. 
Vid 21-tiden är vi klara med kvällens avsnitt av serien och jag ser fram mot att se resten av avsnitten också.
Vid 22-tiden är det dags att plocka ihop och gå och lägga sig. Har lyssnat på ljudbok och stickat en stund på en kofta till ett kommande barnbarn.




6 kommentarer :

Anni sa...

Ytterligare ett barnbarn gå g, vad roligt! Plötsligt förstår jag lite bättre varför ni flyttade tillbaka till Sverige.

Versch sa...

Kikar in på din dag.
Vad spännande med ett barnbarn på G.

Vonkis sa...

Åh, där fick jag lite matinspiration. Är det bara gröna ärtor i purén eller har du i något mer.

Det blev fem avsnitt av The Crown under gårdagen, de var så bra.

Hanneles bokparadis sa...

mycket du hinner på en dag

Efwa - Medea sa...

Vonkis: Jag tror att det bara är gröna ärtor och smör i ärtpurén. Det är mannen som gör det så jag har inte riktigt koll och just nu kan jag inte fråga honom.

Efwa - Medea sa...

Anni och Versch: Det är t.o.m. två barnbarn på G. En nu i december och nästa i mars. =D
Det är fantastiskt och förstås en anledning till att vi flyttade tillbaka. Totalt har vi i nuläget 11 barnbarn och två till på gång. Det är verkligen helt underbart.