fredag 25 februari 2022

Fem en fredag

 Blev lite sen med mina svar på Elisas fredagsfrågor. Men här kommer de:

Vad är en bra present att ge bort? 
Det är svårt tycker jag. Men en en bok om något personen är intresserad av, blommor eller vin kan det bli. Till barnbarnen blir det oftast något jag sytt eller en bok. 

Vad är en dålig present att få? 
Tror inte något kan vara dåligt. Men det är klart om jag får en bok jag redan läst är det inte så kul.

Vad står just nu på din önskelista? 
Inget alls faktiskt. Jag har en lista, men det som stod där hade jag visst redan köpt. Så är det oftast, att om jag vill ha något väldigt mycket så köper jag det. 

Har du någon gång bytt en present du fått? 
Jo, jag har bytt en bok som jag redan hade läst och då bytte jag till en annan bok. 

Vad tycker du särskilt mycket om att få?
Jag älskar att få blommor

Denna veckan har jag firat att min tygaffär Lindbo Textil har varit öppen i två år. Jag har gett 10% rabatt på alla tyger till mina kunder. Rabatten gäller till midnatt  lördag kväll. För att få rabatten ska du skriva in koden fira2år. 

Fler som svarat på Elisas frågor hittar du på elisamatilda.se

2 kommentarer :

Violen sa...

Dina svar är ganska lika de jag har. Men jag är väldigt dålig på att ge mig själv presenter, förstår egentligen inte varför.
Grattis till 2-årsdagen! Kul att du har en tygaffär.
Ha en skön söndag!

Kina sa...

Jag brukar också köpa "presenter" till mig själv. Eller rättare sagt, om det är något som jag gärna vill ha så köper jag det! Så kul med en tygaffär! Lycka till med den! Ha en fin vecka!