lördag 24 oktober 2020

En bild i timmen

 Idag är jag med från morgonen och hoppas hålla i och fota en gång i timmen. Fler som fotar hittar du på ett foto i timmen.se

Vaknade extremt tidigt idag. Redan vid fyra vaknade jag men låg åtminstone till lite innan fem. Men kom inte på att det är EFIT-dag idag förrän lite innan halv sex. 

Vid halv sju sätter jag mig vid datorn för jag tror att jag ska göra lite jobb, vilket jag inte gör...

Vid halv åtta har det börjat ljusna och jag tänker att jag ska äta lite frukost och göra i ordning mig för att åka till jobbet. Min tygaffär Lindbo Textil är öppen fredag och lördag 14-18 och lördagar 10-14 så det är snart dags att åka dit. Hoppas hinna sy lite innan jag öppnar så nu är det verkligen tid att göra mig klar. 
Fotar ut mot sjön även vid halv nio. Har precis sovit en halvtimme och det känns skönt även om jag inte känner mig speciellt pigg ändå.
Vid halv tio är jag utanför jobbet. Skönt att vara där en stund och fixa lite innan jag öppnar.
Har ändrat ett par byxor i midjan åt en kund. Fotar för att minnas hur det blev. 
Vid halv tolv fotar jag några spjut som jag köpte igår och ska ha att hänga dragkedjor på. Tyvärr är de alldeles för grova. De till vänster hade jag tidigare men glömde ta med mig när jag skulle köpa fler. Jag hoppas att jag kan byta dem till tunnare.
Vid halv ett har jag testat att sy i knappar med hjälp av symaskinen. Det gick smidigare än att sy i dem för hand. 
Vid halv tre har jag slagit ut kassan och ska plocka ihop och åka hem. Tänker vila en stund igen så att jag inte blir föör trött ikväll. 
Lite efter halv fyra har jag vaknat efter en stunds slummer. Solen lyser vackert på träden. 
Vid halv fem äter vi middag på Rasta i närheten där vi bor. Högrevsburgaren var god och iofs stripsen också även om jag inte borde äta så kolhydratstinn mat. Men ibland blir det så ändå. 
Vid halv sex tycker mannen att vi ska öppna en liten flaska bubbel så det gör vi! Firar att det är lördag, vintertid, soligt väder eller något helt annat. 
Vid halv sju och tills jag blir klar ska jag skriva klart stickbeskrivningen till mössan jag började på för några veckor sedan. Tror att den var med en tidigare EFIT-dag till och med. Men nu ska beskrivningen bli klar så att jag kan låta den vila över natten och sedan korrekturläsa den igen i morgon innan jag skickar in den så att den kan komma med i Föreningen Stickas kommande mönsterhäfte.

Resten av kvällen ägnades åt mönsterskrivande och stickning av testmodellen. Alla bilder likadana. 
Glöm inte ändra klockan inatt!!


4 kommentarer :

Vonkis sa...

Det var sannerligen en tidig start på dagen, gillar muggen :-)

Micke sa...

Det var rackars tidigt på morgonen detta!

Hanna sa...

Den burgaren ser god ut ändå! Här blev det hämtpizza.

Micke sa...

Pizzan min var en sån där fryst ICA-pizza men fick lite mer på..