lördag 11 september 2021

En lördag i bilder

 Den 11 september. Datumet då alla vet exakt vad de gjorde runt 15-tiden för 20 år sedan. Vad gjorde du? 

Jag jobbade på en förskola och hade precis avslutat mellanmålet då telefonen ringde och jag fick veta vad som hänt. 

Men nu är nu och idag är det EFIT-dag igen. Det var längesedan jag fick upp mina bilder även om jag fotat duktigt flera gånger. 

Men nu hoppas jag på att jag kan visa min dag. Fler som fotar sin dag hittar du på ettfotoitimmen.se

Vid 7-tiden dricker jag första koppen kaffe och skriver dagens lista.


08.20 är jag på promenad. Vyn över skön är alltid så vacker.

09.20 är det dags att ta en dusch innan jobbet.

10.20 har jag hunnit med att publicera ett inlägg på mitt instagramkonto @med_ea.

Vid 11.20 sorterar jag mönster och mönstertidningar

12.20 har jag just letat långa dragkedjor till en kund.

Vid 13.20 har jag värmt resterna från senaste middagarna till min lunch. Gott men det ser lite fjuttigt ut. 

Vid 14.20 är butiken stängd och jag förbereder för att spela in en lektion till min online-sykurs. 

Vid 17.20 har jag spelat in klart, varit hemma och hämtat mannen och åkt till Rasta, Ulricehamn där vi åt middag. Det kom ett ganska kraftigt regn lagom till att vi åkte dit. 

18.20 har jag vilat en stund i soffan och funderar på att sticka lite på tröjan till sonhustrun. Men jag sätter mig vid datorn och fixar efit-bilderna istället. 

3 kommentarer :

Vonkis sa...

God morgon :-)
för 20 år sedan kom jag till studentkorridoren efter ett nämndmöte och möttes av att alla i korridoren satt i köket och tittade på tv. Strax efter att jag kom rasade det första tornet. Faktiskt var min första kommentar att jag undrade om det var bin Laden som låg bakom.

Madde sa...

tittar in en stund...ja vi mins den händelsen med fasa .....
...hårdare restriktioner världen över har väl blivit resultatet av detta. Man får leva mer i nuet känns det som <3

Micke sa...

Ser det är blött hos er också.. Här regnade det mest hela dagen och blöt blev jag ju i badet också :)