lördag 24 april 2010

Sjaldiagram

Jag trodde att det bara var att rita, rotera och sen sticka men så enkelt var det inte. Jag får inte ihop diagrammet till min Hortensia Rose-sjal. Nu har jag stickat ett prov från boken där jag hittade spetsmönstret men när jag vänder det upp och ner blir det för många maskor.
Varför inte sticka det på rätt håll, frågar sig säkert vän av ordning. Men jag vill ha mucher utåt i sjalen och inte inåt som det blir med just det här mönstret på rätt håll.
Nåja, det löser sig nog men jag vill gärna att det ska lösa sig nu så att jag kan ha sjalen som flygstickning i morgon kväll på väg till Sverige.

Under tiden hjärnan får jobba på diagrammet ska jag besöka lördagsmarknaden och sedan sticka klart långkoftan Molly. Snart, är den klar. =)

1 kommentar :

Bland nystan o papper sa...

Hej hej!

Du har något att hämta på min blogg.

Malin :)