måndag 31 maj 2010

Färdigsytt

Jag är toknöjd med mannens cityshorts som blev färdigsydda i går kväll. Jag har tyckt lite synd om honom att han har behövt ta på sig jeans på kvällen när vi ska gå ut någonstans. Det ser inte lika välklätt ut med lårkorta shorts men jeans är lite väl varmt. Men plötsligt slog det mig att jag skulle ge mig på att sy några cityshorts till honom. Och jag är mer än nöjd och kommer säkert att sy några fler.
Jag tog mönstret ur min vintagemönsterbok med herrkläder som jag visade i tidigare inlägg och det enda jag kommer att ändra på nästa är att jag ska sänka dem lite runt om. De är lite väl höga i midjan men det visste jag ju inte innan. Mönstret till bakfickorna har jag ritat av från ett par jeans han har.
Tyget är 100% linnetyg i en lite grövre variant. Jag hoppas att jag har tvättat det i förväg annars kan de ju krympa lite för mycket med det tar vi då. Jag brukar tvätta tygerna innan jag syr men jag kan ha missat det.

Det är även premiär för min nya namnlapp med medeas.se, vilken jag kommer att sätta på väskorna jag kommer att sy i höst och allt annat jag syr och stickar åt andra förstås. 
De här blir nog mitt sista bidrag till Beas majutmaning. Men kanske blir ett par barnjeans sydda innan midnatt också.

4 kommentarer :

Tina sa...

Snyggt! Hur hinner du göra så mycket fina saker?

Efwa - Medea sa...

Jag tittar minimalt på tv tex. =)

Maggan sa...

Väldigt fina byxor, linnetyg är väldigt snyggt bara det inte blir för skrynkligt.
Jag sydda kavaj till min man när vi var yngre och hade dåligt med pengar, sydde också en slips av samma färg som fodret. Väldigt tjusigt ;)
Idag har jag satt in ett foto i min blogg på de två sista vantarna jag har stickat och började nu på ett par sockor.
Kram Maggan
http://livsglimtar.wordpress.com

Susilull sa...

Snygga byxor!!
Och så fin Annissjalen blev! Den får jag sätta upp på att-göra-listan, kul att sticka "utifrån-och-in" för ovanlighetens skull.