måndag 26 juli 2010

Flip flop

Köpte ett par flip flop häromdagen men oj vad ont det gjorde mellan tårna. Snabbt fram med ett lingarn och så hittade jag ett mönster på sockor som räddar området mellan tårna. Mönster till Flippant socks. (ravelrylänk)
Nu är de klara men till och med de här är för varma att ha på sig... Men jag ska ändå testa till stranden, kanske i morgon. Snart nog blir jag väl lite härdad mellan tårna så att jag kan ha skorna utan "sockorna".
Nu får jag sticka vidare på ärmarna till min Valkyria...

3 kommentarer :

Call design sa...

Vilken toppenidé!
Jag har konstant vägrat ha på mig flip flop med tanke på skoskav mellan tårna. beundrar dem som kan gå i dem i timmar. Men nu kan jag med! Yeah!

jojo sa...

Vad smart! Och så kan man sticka många, i massa olika färger, så de matchar kläderna!

Pixi sa...

Hoppas det hjälpte!!=)