tisdag 6 augusti 2024

En härlig tisdag i augusti

 Solen skiner ute och jag är glad för att jag får göra saker jag älskar. Idag får du se små utsnitt av min dag en gång i timmen. 

Fler som fotar sin dag hittar du på ettfotoitimmen.se

Strax efter kl. 6 är det dimmigt ute och hästarna i hagen syns knappt.

Strax efter 7 ser det bättre ut, det blir nog en fin dag idag. Jag har precis varit ute och hängt tvätt.

På min promenad strax efter 8 hittar jag som vanligt lite kantareller till lunchen. 

Vid nio-tiden äter jag frukost. Hade jag kommit ihåg EFIT hade jag kunnat fotat innan jag rörde ihop allt. Blåbären plockade jag också på promenaden.

Strax efter 10 plockar jag ihop för att åka till jobbet. Jag brukar jobba en stund hemma innan jag åker iväg så det blir lite plock fram och tillbaka...

Strax efter elva matchar jag knappar med tyg. De här ser ut att passa bra. 

Strax efter 12 packar jag upp en leverans med mönster från Mönsterfabriken. Jag behövde fylla på och snart finns de i webbshoppen.
Strax efter kl.13 är det dags för lunch och en del i den är stekta kantareller från morgonens promenad. *mums*

Strax efter kl. 14 dricker jag kaffe och tittar på ännu fler knappar.

En stund efter kl.15 har jag gått en runda i lokalen och återvänder till datorn där mesta delen av dagens jobb görs.
Strax efter kl.16 laddar jag upp ett dokument i kursportalen för Syklubben.

Strax efter kl.18 kör jag hemåt. Det är riktigt härligt sommarväder. 

Strax efter kl.19 sitter vi i bersån och äter en favoritsallad med räkor, avokado och sesamolja

9 kommentarer :

Anni sa...

Vilken skillnad mellan kl 6 och 7. Lycklig du som har kantarellställen!

Eva Sundström sa...

Kantareller har det funnits gott om men nu börjar dom bli torra! Nu skulle det där milda mjuka sommarregnet behöva komma snart!Min blomma har slagit ut men jag vet fortfarande inte säkert vad det är!

Annika sa...

Underbar kl 6 bild

Joakim sa...

Vilken vacker dimmig morgon :)

Anni sa...

Det där med knappar, nog är det svårt att låta bli dem? Känner mig som Råddjuret ibland när jag ser mina knappar ...

Micke sa...

Härligt med dimmiga morgnar. Annars verkar det nästan varit knappar för hela slanten idag.

Efwa sa...

Hos oss har det regnat regelbundet så det är inte såå torrt i skogen.

Efwa sa...

Mycket knappar blir det 😂

Anna sa...

Önskar jag kunde sy! Skulle vilja ha en nattskjorta med Mamma Mu och kråkan tyg. Skoj att se dina bilder!
// Anna