lördag 13 juli 2024

En ledig lördag i juli

 Det var ett tag sedan jag var med och fotade men idag har jag faktiskt sett till att fota. 

Fler som fotat sin dag hittar du på ettfotoitimmen.se.

Det blev "sovmorgon" till strax innan sju. 
07.52 sitter jag i soffan, stickar och skriver lite
.
08.52 är jag på promenad och äter smultron i vägrenen

Strax innan 10 är jag hemma igen och lägger upp kantarellerna jag också hittade.

10.52 sitter jag i bilen och är på väg till Slöjdmässan i Hjo

11.52 har jag precis köpt en ring och örhängen tillverkade av silverskedar.

12.52 vandrar vi runt bland utställarna och börjar så smått fundera på var vi ska äta lunch.
Vi åt lunch på Bier Garten där en urgammal ek stod mitt i "rummet". 

14.52 är vi på väg hemåt igen

15.52 dricker vi kaffe och jag fotar ringen jag köpte. Jag är supernöjd!


16.52 ösregnar det och slår mot rutan. I början av veckan blåste det hårt och en gren från asken slets ner.

17.52 har jag nästan sytt klart en kjol. Bara lite kvar.

18.52 har jag pratat en stund med yngsta dottern och får äta soppan kall. 
Vid 19.52 har jag börjat redigera de första bilderna från dagen.

20.52 tittar vi på ett avsnitt av engelska Sewing Bee. 
Detta blir min sista bild från dagen...

4 kommentarer :

Anni sa...

Åh vad kul med slöjdmässan, dit skulle jag också vilja åka.
Härligt med kantareller också, det där såg ut att ha varit en väldigt lyckad dag.

Eva sa...

Håller med Anni, kul med slöjdmässa, den vill man ju åka på. Tittar också på Sewing bee så roligt att se alla olika kreationerna de gör.

Matilda sa...

Redan kantareller, så kul! Fin ring du fyndade :)

Vonkis sa...

Vilka fynd du gjorde under dagen, ringen var verkligen snygg.