söndag 2 juni 2024

Försommarsöndag

 Idag är det ännu en gång dags för ett foto i timmen och fler som fotar hittar du på ettfotoitimmen.se.

Idag blev det sovmorgon efter att jag lyckats somna om när jag vaknat vid 06. Det är inte vanligt men det var skönt. 

Vid halv nio fotar jag min vanliga vy mot sjön. Snart kommer grannens närmare 70 hästar vara i hagen på andra staketet. Kolla in sjois.se så kan du läsa om ridlägerverksamheten min kusin har på granngården. 
Vid halv tio vattnar jag luktärtorna som jag planterade ut igår. 

Missade att fota lite när jag var ute i trädgården...
Vid halv ett syr jag lite. Har planerat att sy både igår och idag men trädgården har tagit en hel del tid också.
Vid halv tvåtiden har vi precis ätit lunch och jag har plockat fram några fröpåsar för att gå ut igen och så lite. 

Vid halv tre-tiden fotar jag olvon-busken som blommar vackert. Visst är det olvon, ni som vet?
Vid halv fyra är jag tillbaka vid symaskinen. Får tyvärr sprätta lite för jag var inte uppmärksam på vilken sömsmån som ingick i mönstret. 

Vid halv fem kommer jag på att det är dags att öppna ett nytt paket med månadens #hyllvärmare. Jag slog in 12 böcker jag inte läst som fanns i mina ägor och nu öppnar jag och sedan läser en bok i månaden. 
Bonusbild på boken i juni månads paket. Det är en fransk bok så det blir en extra utmaning att ta fram franskakunskaperna igen för att läsa en bok. 

Missade några timmar igen...
Vid halv åtta-tiden har jag jobbat en liten stund och när jag är klar ska jag tillbaka till symaskinen igen har jag tänkt.
Vid halv nio syr jag och tittar samtidigt på en video om att sy underkläder/lingerie

Vid halv tio är det dags att bädda sängen med lakan som torkat ute idag. Jag fick in dem innan det började regna som väl var. Men nu är regnet borta och himlen är helt klar. 

Vid halv elva pressar jag snedremsor som ska kanta min jumpsuit. Men jag kommer inte att sy på dem förrän i morgon. 
Detta blir min sista bild för idag. Vi ses om några veckor igen!

3 kommentarer :

Eva sa...

Tittar in på din dag, gillar vyn över sjön, härligt med hästarna sen. Ser inte riktigt på bilden men Olvon eller Klätterhortensia ser det ut som :)

Anni sa...

Ja, det är olvon. Så fin!
Så mysig boken verkar vara, hoppas att din franska håller - klart att den gör!

Efwa sa...

Tack Eva och Anni för att ni bekräftade att det är olvon vi har. De är så vackra.
Nu ska jag läsa åtminstone en sida i min franska bok 🥐