onsdag 11 september 2019

Sista dagen innan nya äventyr väntar

Idag är det dags att fota en bild i timmen igen. Fler som fotar hittar du på ettfotoitimmen.se.
Idag är dagen då allt vårt bohag ska lastas på flyttbil och börja resan mot Sverige. Vi har packat lite men flyttfirman vill packa det mesta, antagligen för att det är en utlandsflytt. Igår höll två killar på och packade i närmare åtta timmar. Fy sjutton vad grejer vi har. Iofs är det väldigt noga med packmaterial för att inget ska gå sönder. Men det blev många lådor.
Men som sagt, idag var det dags att lasta allt.
 Vid 7-tiden vaknar jag av väckarklockan. Har sovit dåligt inatt men nu är det dags att börja dagen. Prognosen visar på att det ska bli sol men än så länge är det lite molnigt. Igår ösregnade det hela dagen.
 Vid åtta-tiden tittar jag ner på en del av lådorna som flyttfirman packat. Det är en hel del...
 Vid nio-tiden har flyttbilen kört in på vår smala gata.
 Vid tio-tiden känner jag mig överflödig eftersom jag ändå inte ska bära något. Jag sätter mig o skriver listor och tänker måla naglarna.
 Vid elva-tiden är jag ute och tittar i flyttbilen där en del av våra lådor nu hamnat.
 Vid tolv-tiden är allt packat i bilen och de backar ut från vår gata och kör mot Sverige dit de kommer med våra saker den 23 september. De ska genomföra några andra flyttar innan det är dags att komma till oss.
 Vid 13-tiden äter vi sallad som jag köpte på marknaden idag.
 Vid tvåtiden ser jag till att skriva tackkort till de som tröstade efter mammas bortgång
 Vid tre-tiden frostar jag ur frysen.
 Vid fyra kollar jag om klädskåpet vi ställt ut blivit hämtat. Men inte än...
 Vid femtiden har vi varit på posten, jag har skrivit vykort till min brevvän och vi svalkar oss med lite dryck.
Vid sextiden har vi även burit ut två fåtöljer. Jag gillar dem men när en ska få ihop tre hem till ett måste en del lämnas till andra. Får se ikväll om någon tagit över dem.
UPPDATERING: både klädskåpet och fåtöljerna blev hämtade innan mörkret. Så skönt att någon annan får glädje av de möbler vi inte kunde ta med oss.

5 kommentarer :

Michaela Lejonberg sa...

Åh va spännande med flytten hem till Sverige! Hoppas allt går bra under flytten och varmt välkommen hem till Sverige igen!

HA en fortsatt bra onsdag kväll!

Anni sa...

Det blir så väldigt mycket när sakerna packas i lådor! Man tror knappt att det är sant.
Kul att era möbler blir upplockade, hoppas någon vill ha det stora tunga skåpet också. Välkomna till Sverige!

Micke sa...

Spännande med flytten. Hoppas allt går bra, men det gör det säkert. Är ju inte precis till "nästa stad" ni flyttar.

Lillian "sognafaret" sa...

Litt rart det der, hvor mye en samler på når en har plass til det. Så blir det mengder med ting å ta med seg når en skal flytte.

Ariella sa...

Spännande med flytten hem men måste samtidigt kännas lite vemodigt. Beklagar sorgen efter din mor.