söndag 24 oktober 2010

Resestickning -ar

Eftersom jag flyger till Sverige idag så funderar jag såklart på vad jag ska ha som resestickning. Sist jag var i Sverige började jag på en fluffig halskrage till Tilda men det har inte blivit mycket stickat sista tiden. Nu kom jag på att jag ska göra den som en möbius-halskrage istället och nu har jag lagt upp och stickat första varvet.

Den här gången följde jag Cat Bordhis uppläggning och den är såå mycket enklare att få lagom hård i början än de jag provat tidigare.

Testa du också så får du se!

Som andra resestickning är tar jag mysteriesockorna från Through the Loops. Ska bara skriva ut fjärde ledtråden också. Har nämligen ingen skrivare i Jönköping.

8 kommentarer :

Anette L sa...

Tack för den länken! Vilket bra sätt att lägga upp! Det jag testat var verkligen tålamodsprövande... Fast när upptäckte att tjejen i filmen var barfota så hade jag svårt att sluta titta på hennes tår ;o))

Madeleine sa...

Vilken intressant länk! Tack för den! :)

Cecilia sa...

Nu blev jag sugen på att sticka en möbiuskrage! Tack också för länken om estländsk uppläggning, blev en härligt elastisk, dekorativ och troligen slitstark kant!

Missen sa...

Tack för den länken. JAg har nu stickat alla ledtrådarna och fina blir de, väntar på hur dina blir//marie

mikan sa...

Har gjort en av Birgit Freyers underbara Moebius just med denna uppläggning superenkelt

Anonym sa...

hej du, brukar det gå bra med stickor ombord? Älskar bloggen

Medea sa...

Anonym: Det går alldeles utmärkt att ta med stickor el. virknålar på flyget. Bara man tar trä, bambu, plast eller så. INTE metall. Det har bara hänt en enda gång att jag har fått visa mina stickor och då hade jag metallrundstickor.
Lycka till!

Lotta 8`) sa...

Hallå där, från FB till din blogg :) Men vilket smart sätt att lägga upp maskor på! Det är ju hopplöst att veta hur långa ändar man skall ha, jag har två trådar när jag lägger upp maskor :) Tack för tipset och ha det så gott :)