måndag 25 oktober 2010

Nästan som julafton

Det är dubbelt det här med att pendla mellan två hem, två liv, man och barn. Jag vill va med mannen i Provence hela tiden samtidigt som jag absolut vill vara med mina barn så länge de bor hemma. Så att pendla är det som gäller några år till.

Nu till julaftonskänslan. Jag hade flera paket som väntade i posthögen när jag kom hem och bland annat den fina överraskningsvinsten från Frisky Frog, som jag vann i början av september. Den har legat och väntat ett bra tag här i svenska hemmet och nu äntligen fick jag öppna den. Paketet bestod av material att virka godisar av inkl. mönster och dessutom en superfin trekants-stickväska. Perfekt att ha flygstickningar i tex. eller flygvirkningar i det här fallet.
Tack snälla Carin för den fina vinsten

3 kommentarer :

Eva i Falkenberg sa...

Det är ju inte ett stenkast till Provence även om det går undan i luften. För egen del skulle jag känna mig väldigt splittrad, men så är jag också mycket bekväm av mig. Jag tycker det är strongt gjort av dig att pendla så.

Sandbergs Fotoblogg sa...

Förstår precis hur du känner det.
Skulle vilja vara hemma mycket mera i Sverige och vara nära dottern, samtidigt som man vill vara med sin älskade man. Det är det som är nackdelen med att bo långt hemifrån.
Just nu är dottern här och då känns livet underbart, och jag får njuta ännu en vecka!

Sandbergs Fotoblogg sa...

Glömde skriva vilka läckra godisbitar du vunnit!