lördag 31 juli 2010

Vantar

Idag blev jag helt klar med vantarna till dottern. Jag stickade som sagt EvaL8:s födelsedagsvantar i det fina blåklintsblå garnet jag vann av KnitterMarie för ett tag sedan.
På den ljusaste av bilderna ser ni skillnaden i färg på det filtade och den ofiltade kanten. Lite synd är det att garnet tappade färgen i filtningen men det är som det är. Hittade även namnetiketter från när Sanna var liten och de sydde jag såklart fast inuti så att hon får tillbaka dem om hon råkar lämna dem någonstans.

4 kommentarer :

Tina sa...

Jättefina! Jag tycker att det var en fin effekt att det tovade var en nyans ljusare. Tror du att det är för att hösten närmar sig som vi blir sugna på att sticka vantar? Jag har ett par tumvantar på stickorna just nu...

MiA sa...

Vad lustigt att de blev så mycket ljusare efter filtningen. Men väldigt fina iallafall :)

Syserine sa...

Vad snyggt med stickad ofiltat kant på vantarna! det har jag aldrig sätt förut!

metamorphosis sa...

Stiligt! Gillar verkligen den där lite bubbliga kanten!