onsdag 25 augusti 2010

Ännu en värmande kofta


Min midjekorta kofta ligger o torkar efter att ha blivit färdigstickad. Nederkanterna stickade jag med en tråd rest av mitt Galadriel från chili gredelin och en tråd Forsells alpaca som resten av tröjan är stickad av. 
Kanske kan jag använda den till min vit-turkos klänning på söndag. Min nya klänning blir i alla fall inte klar. 
Nu har jag nästan packat klart och ska sätta mig i sängen och sticka en stund innan jag "försöker" somna. Klockan ringer ju 03.37 som vanligt när jag ska till Sverige och det är ju snart...

7 kommentarer :

Anonym sa...

Du e bara så kreativ så jag nästan smäller av!!

förstår inte hur du hinner/orkar!!

TvåÄndsStickan sa...

Så underbart fin kofta. Den liggar halft om halft på min önske stick lista bara för att den är så FIN och ANNORLUNDA.

metamorphosis sa...

Vilken härlig turkos färg!
Har länge sökt och suktat efter den där typen av turkos. Måste nog se till att hitta ngt ställe här hemma där den kan få ta plats...

Hoppas att müslin blev bra! Berätta gärna om du testade ngn variation som blev bra!

Iwona Eriksson sa...

Koftan blev jätte fin i den härliga turkosa färgen!

Anita Tørmoen sa...

Den jakken var nydelig:)

Alexandra sa...

Jättefin kofta! Hoppas de gick bra att sova & sen stiga upp & resa =)

Toril sa...

Vacker färg hörru du:)