tisdag 17 augusti 2010

En snutt garn

Jag fick t.o.m. en snutt garn över när min Valkyria efter många maskor stickade blev klar, alldeles nyss. Nu är alla trådar fästade och den ligger i blöt.
Den är galet varm att ha på sig men det lär väl bli kallare om några månader. Nu blev jag svettig bara av att ha på mig den i fem minuter.
Garnet jag stickat av har jag köpt i mataffären Monoprix alldeles nära där vi bor. Det är 50% bomull, 25% akryl och 15% lin och jag har stickat med stickor 5 mm. Mönstret är inspirerat av ett gratismönster från Berocco och ännu mer efter Sahfis variant. Men jag har stickat uppifrån och ner och ärmarna på magic loop. Ni anar kanske hur skönt jag tycker att det är att ha slutfört ännu en tröja av alla pågående. Detta är förresten min nionde i år. Det ska bli minst 12 stycken eftersom jag är med i IntSweMoDo2010. (ravelrylänk)

7 kommentarer :

Therese sa...

Åh så fin, vad blir det för projekt nu då?

Efwa - Medea sa...

Nu får jag försöka få klart ännu en tröja. Kanske min Tuzo-look-a-like eller Hallett's Ledge. Men nu ska jag till stranden och behöver en liten stickning... Jag får nog börja på något nytt. =D

Susilull sa...

Så snygg, så snygg!
Men det var ju inte oväntat, jag har gillat din Valkyria från det att du började på den, är ju svag för färgen också:-) Kragen är verkligen pricken över i:et!

Timeout sa...

Bra jobbat! Och vad fin den blév!

Alexandra sa...

Det ena fina efter det andra =) Vad du skapar =) =) Härlig kofta!!

Kattis sa...

Underbar! :)

Miss.Møllebo sa...

Åh,hel solskinstrøje den er meget fin.