fredag 13 augusti 2010

Nytt

Kom på att jag behövde en stickning där jag inte behöver läsa diagram eller krångla med magic loop och därför startade jag en till Citron-sjal. Den här gången tänker jag behålla den själv och jag tänker sticka den en omgång större än mönstret. Men när jag kommer dit kanske jag är så uttråkad att den blir som vanligt. 
Jag stickar i alla fall i Drops silke-tweed i en djupt mörklila färg och stickor 4.5mm. Höstens färger för mig är tänkta att gå i lila nyanser bl.a. och då kommer den här passa bra.

3 kommentarer :

Iréne JB sa...

Har stickat en citron jag också, och jag slutade lite innan man egentligen skulle. Det är lååånga varv på slutet.

Anonym sa...

Det är så otroligt, jag började på en "Citron" härom kvällen. Har aldrig gjort nån förrut. Men när jag läst igenom mönstret ordentligt så tror jag att jag instämmer med Iréne JB, det kommer att bli låååångt på slutet. Du som är så otroligt produktiv hinner säkert före mig till slutet. Kram!

Efwa - Medea sa...

Jo, varven är gräsligt långa på slutet. Min första gjorde jag precis som mönstret, med 5 rep. och slutade för att jag blev uttråkad. Men den här gången ska jag göra sex upprepningar + slutvolang. Nu har jag precis stickat klart femte rynkbandet. Alltså "inte mycket" kvar. =)