tisdag 24 augusti 2010

På gång igen

Vaknade alldeles för tidigt i morse men gick upp och läste tidningar och efter en stund blev jag sugen på att sy i ärmarna på min Tuzo-tröja.
Nu är det klart och jag ska snart prova den för att se hur mycket som behöver stickas på i nederkanten, både på ärmarna och på fram- och bakstycke. Jag ska blanda i lite Galadriel från Chili gredelin och det kommer nog att bli finfint.
Jag har också plockat fram min Hallett's Ledge igen. Det är ingen stickning jag stickar på när jag kollar på film eller i bilen. Den kräver koncentration men på torsdag flyger jag till Sverige och då blir det perfekt att sticka klart ärmarna och i Sverige ligger fram och bakstycket och väntar på att bli färdigstickade också.
Funderar på vad den ska få för knappar...

1 kommentar :

Unknown sa...

Nystpinner är superbra på resa, den tar ju ingen plats.
Kram Gina