onsdag 4 augusti 2010

Sista dagen på stranden...

...för den här gången. Tidigt i morgon bitti bär det av mot Sverige för en veckas umgänge och firande av födelsedagsbarn.
Vi var på stranden några timmar i eftermiddags och det var varmt och härligt men INTE i vattnet. Men lite svalka blev det i alla fall. Min ljuvliga Hallett's Ledge var med på stranden och den får bli min flygstickning i morgon. Vi åker buss hem till Jönköping också så det får även bli busstickning.
Så här såg det ut på stranden i Les Saintes Maries de La Mer i dag på eftermiddagen.

Undrar om augusti blir lika varm i år som förra året. Då hade vi runt 40 grader varmt och det är lite i mesta laget. Just nu kl. 23.20 har vi 26 grader varmt och jag måste verkligen gå och försöka sova. Klockan ringar 03.35 i morgon bitti.

3 kommentarer :

Pixi sa...

Ha det så trevligt i Sverigeland!! =)

Linda sa...

Åh du stickar den underbara Hallett's Ledge... Det vill jag med - den är ju urfin! Vilket garn gör du den i? Ser så härligt ut med sanden och havet i bakgrunden :)

Efwa - Medea sa...

Jag stickar denvi blågrönt drops angora-tweed. När jag gett bort den till min mamma ska jag sticka en till i tretrådigt ullgarn från Kampes tror jag. Det har jag hemma i alla fall.